דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח תוכנה עסקית או מערכת מידע באקסס 

מאת    [ 24/10/2012 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2152 פעמים ]

פיתוח תוכנה עסקית או מערכת מידע באקסס

 

החלטת שאתה רוצה לפתח תווכנה- מה הכלי היעיל והמהיר ביותר הנכון עבורך לפתח מערכת כזו ?

ישנם מספר רב של כלי פיתוח בשוק שניתן באמצעותם לתת מענה לפיתוח תוכנה ייעודית עבור העסק שלך, לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. במאמר זה יפורטו יתרונות הפיתוח בתוכנת אקסס של חברת Microsoft שקיים כחלק מחבילת Office Professional ומאפשר פיתוח יישומים, כלי ניתוח לנתונים ומערכות ניהול לעסקים.   ACCESS הוא כלי פיתוח מצוין לפיתוח מערכות מידע ותוכנות פנים ארגוניות לניהול עסקים. יתרונותיו הבולטים:

  • פיתוח מהיר ויעיל של טפסים ודוחות
  • ממשק מובנה לבסיסי נתונים נפוצים רבים כגון – SQL Server, Excel, Oracle ועוד. יכולת זו מקנה לאקסס אפשרות לבצע שאילתות ולהצליב מידע ממספר מקורות מידע של הארגון וכך להציג דוחות הכוללים נתונים ממספר מערכות מידע.
  • מנוע מחולל יישומים המאפשר גמישות ומתן מענה לצרכים משתנים של הארגון – בניית טופס בסיסי להזנת נתונים לוקחת מספר דקות בלבד וניתן להגיע למצב של הזנת נתונים על ידי המשתמשים במהירות.
  • תמיכה באפיון ובניית בסיס נתונים מהיר, כולל ייבוא נתונים ממערכות קיימות להתחלת עבודה מהירה.
  • מבנה בסיס נתונים גמיש הניתן לשינוי בקלות ובמהירות. גם אם רוצים להוסיף שדות לטבלה או לטופס ולעדכן את מבנה הנתונים, הכלים המובנים של אקסס מאפשרים לבצע זאת בקלות ובמהירות.
  • יכולת שדרוג בסיס הנתונים לעבודה מול שרת SQL עם הזמן והתפתחות העסק, גדלה הפעילות ויישומי אקסס הופכים לכלים מרכזיים בהתנהלות העסקית. מספר המשתמשים גדל, כמות המידע וכמות הפעולות המבוצעות בו-זמנית בבסיס הנתונים. בשלב זה עולה הצורך לשדרג את תשתית בסיס הנתונים למערכת יציבה יותר וגדולה יותר שתתמוך בפעילות כזו. לאקסס יכולת מובנית לבצע שדרוג לשרת SQL Server של מיקרוסופט אפילו ללא עלויות רישוי התחלתיות בגרסת Express. שדרוג מסוג זה נותן לארגון קפיצת מדרגה בכל הקשור לביצועי מערכת המידע וביכולות הגדילה שלה קדימה.

Access הוא הכלי המוביל היום בבנייה של מערכות מידע ויישומים עסקיים לארגונים. גמישותו הרבה והמהירות שבה ניתן להקים מערכת יחד עם יכולות השדרוג המובנות שלו הן השילוב המנצח לכלי פיתוח. מהם היתרונות של בניית תוכנה באקסס ?

שוק ניהול הנתונים ומאגרי מידע עבור חברות ועסקים הוא שוק גדול במיוחד ובו עשרות יצרנים שונים אשר לכל אחד מהם סט נפרד של תוכנות : תוכנות לניהול בתי ספר וגיליונות ציונים, תוכנות לניהול הזמנות במסעדה, תוכנות פשוטות לניהול מלאי של מחסן וכו'.

אף אל פי שבעלי עסקים רבים קונים את התוכנות הללו באלפי ואף עשרות אלפי שקלים, רבים לא יודעים שאת אותה הפונקציונאליות  אפשר להשיג גם באמצעות בנייה של תוכנה באקסס, שהיא חלק מחבילת אופיס המקצועית ותומכת בכל הסטנדרטים המקובלים בתעשייה.

לשימוש באקסס מספר יתרונות משמעותיים על פני שימוש בתוכנה ייעודית:

מחיר – אופיס מגיעה במספר מהדורות שונות במחירים משתנים לפי צרכי העסק. ניתן לעשות שימוש מסחרי בתוכנה שנוצרה באמצעות אקסס, כל עוד הרישיון של חבילת האופיס כולה הוא רישיון מסחרי גם כן.

שדרוג קל ופשוטמתכנת אקסס יכול לגשת אל קובץ המקור של התוכנה בכל שלב ולשנות אותו כרצונו. זאת בניגוד לתוכנה ייעודית הבנויה לפי מודלים סגורים שכל שדרוג שלהם עשוי לעלות מאות ואף אלפי שקלים.

מתודות מוכרות – אקסס מתבססת על מסד נתונים טבלאי סטנדרטי בשפת  SQL שהיא השפה השלטת בתחום.

קלות שימוש – גם מי שאין לו כלל ידע בתכנות, יכול לבנות תוכנות באמצעות שימוש באשפים המרובים של אקסס וללא שימוש בשורת קוד אחת. את ממשק המשתמש ניתן לעצב באמצעות עורך טפסים נוח וברור.

ממשק מוכר וידידותי – הן תוכנת האקסס עצמה והן התוכנות שנבנות בעזרתה משתמשות בכפתורים וחלונות סטנדרטים של חלונות. לעומת זאת, תוכנות אחרות משתמשות לעיתים קרובות בממשק "דוס" ארכאי אשר הותאם בצורה חלקית ביותר לעבודה עם עכבר.

גישה קלה לרשת וליישומים חיצונים – מכיוון שאקסס היא חלק ממשפחת האופיס, ניתן לשתף תוכנות אקסס עם אנשים נוספים בארגון או אף ברשת האינטרנט עצמה (דרך ענן). כמו כן, אפשר להשתמש בפונקציות של אקסס ביישומים שנבנו באמצעות שפות תכנות של מיקרוסופט (Visual Basic,C#).

כפי שניתן להיווכח, היתרונות הרבים של בנייה באמצעות אקסס נוגעים כמעט בכל אספקט של העבודה היום יומית, ולכן מדובר בחלופה מצוינת שיש לשקול בחיוב לפני שפונים לפיתרון של חברת צד שלישי.

המאמר נכתב על ידי דניאל כהן, מנכ"ל חברת איי פוינט מערכות, המתמחה בפיתוח ותחזוקת מערכות מידע מבוססות Access & SQL Server.


לפרטים נוספים ופגישת יעוץ חייג


077-2060010


href="mailto:yael@apoint.co.ilyael@apoint.co.il">">yael@apoint.co.il


http://www.apoint.co.il/


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב